Egyéb dízel egységek

Porlasztó, porlasztócsúcs


A soros és forgóelosztó adagolóval szerelt üzemanyag ellátó rendszerek befecskendezést végző elemét porlasztó kombinációnak nevezzük. Két legfontosabb jellemzője a nyitónyomás és a sugárkép. Mindkét jellemző optimális megléte szükséges ahhoz, hogy a motorban az égés a leghatékonyabban jöjjön létre. Míg a nyitónyomás a porlasztók jelentős részénél állítható, általában hézagolással, addig a sugárkép megváltozása csak alkatrész, azaz a porlasztócsúcs cseréjével orvosolható.

A porlasztócsúcs a porlasztó kombináció legismertebb eleme. Kialakítását tekintve lehet csapos vagy furatos. Hegyének kialakításával, a furatok számával, méretével és elrendezésével tudják a gyártók a sugárképet befolyásolni.

Fontos megjegyezni, hogy a porlasztócsúcs a porlasztó működése szempontjából nagyon fontos, de nem az egyetlen lényeges elem. Főleg a természetes elhasználódásból eredő meghibásodások esetén lényeges, hogy a kombináció egyéb elemei is vizsgálatra vagy szükség szerint cserére kerüljenek, ugyanis azok is hasonló mértékű hő és mechanikai terhelésnek vannak kitéve, mint a csúcs. Jellemző meghibásodásukat a természetes elhasználódáson túl az üzemanyagban található vegyi és mechanikai szennyeződések okozhatják. Meghibásodásukra utaló jel lehet a jármű fogyasztásának és kipufogófüst mennyiségének megemelkedése. Javításuk vagy felújításuk általában lehetséges, kivétel képeznek azok a típusok, melyekhez koruknál fogva már nem biztosítanak alkatrészt azok gyártói.

Nyomócsövek

Egy dízel motor esetében nyomócsőnek nevezzük azokat a merevfalú csöveket, melyeken keresztül az üzemanyag eljut a rendszer nyomás előállító vagy tároló egységétől a becskendezést végző porlasztóig vagy injektorig. Mind a hagyományos, mind a agynyomású rendszerek eleme a mai napig. Meghibásodásával, hacsak külső mechanikai behatás nem éri, nem kell számolni. Javítása nem lehetséges, de egy dízel rendszer felújításánál tisztítása mindenképp célszerű. A rendszerbe kerülő szennyezőanyagok a cső falára lerakodva annak átfolyási keresztmetszetét lecsökkentve a motor működését befolyásolhatják, illetve onnan leválva a befecskendező egységek meghibásodását okozhatják.

Tápszivattyú

Tápszivattyúnak nevezzük azt a szállító egységet, mely feladata az üzemanyag eljuttatása a rendszerben a nyomás előállító egységhez, azaz a nagynyomású szivattyúhoz vagy az adagolóhoz. Kivitele és elhelyezése rendszerenként eltérő lehet.A soros adagolóknál a tápszivattyú az adagoló oldalán keresendő. Általában kézi pumpával és ülepítő szűrővel ellátott egység, melyet az adagoló tengelyén lévő bütyök működtet lökő rúdon vagy görgőn keresztül.

A forgóelosztó rendszerű adagolók esetében a tápszivattyú általában szárnylapátos kivitelben az adagolóházban kerül elhelyezésre.
A nagynyomású rendszereknél általában vagy egy különálló, elektromos meghajtású pumpa van a tankban elhelyezve, vagy gyakran fogaskerék szivattyú alkalmaznak, mely a nagynyomású szivattyún, de nem azzal egy házban található.
Ha a tápszivattyú meghibásodik, a nyomás előállító egység nem kap, vagy nem kap elég üzemanyagot, így a motor nem indul be. A tápszivattyúk vizsgálata és javítása általában nem okoz gondot a szakmának arra kell csak ügyelni, hogy a későbbi, várt élettartam eléréséhez a gyári alkatrészekhez ragaszkodni kell.

Konkrét probléma esetén kérjük, az alábbi űrlap kitöltésével adja meg a hibásnak vélt egység számát és a hibajelenség rövid leírását. Munkatársunk rövidesen felveszi Önnel a kapcsolatot.

Termék ajánló

      Kérdése van? Lépjen velünk kapcsolatba!